@weltvermesserer
Die Social-Media-Nachwuchskampagne

Um dem allgemeinen Fachkräftemangel entgegenzuwirken und Schüler:innen auf das Tätigkeitsfeld der Geodäsie aufmerksam zu machen, wurde die Social-Media-Kampagne @weltvermesserer von der InteressenGemeinschaft Geodäsie (IGG; Allianz von DVW, VDV, BDVI) ins Leben gerufen. Auch die DHyG ist neben verschiedenen Verbänden, Fördervereinen, Hochschulen und Arbeitsgemeinschaften an dieser Instagram-Kampagne beteiligt. Dieser Beitrag informiert über die Initiative und erläutert, wie Interessierte sich mit Material beteiligen können.

@weltvermesserer | Nachwuchskampagne | Instagram

In order to counteract the general shortage of skilled workers and to draw students’ attention to the field of geodesy, the social media campaign @weltvermesserer was launched by the InteressenGemeinschaft Geodäsie (IGG; alliance of DVW, VDV, BDVI). The DHyG is also involved in this Instagram campaign, along with various associations, promotional societies, universities and working groups. This article informs about the initiative and explains how interested parties can participate with material.

@weltvermesserer | young talent campaign | Instagram

  • Ausgabe: HN 124, Seite 37–38
  • DOI: 10.23784/HN124-08
  • Autor/en: Tanja Dufek, Marlene Rybka, Sonja Riegamer

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.